GWENT is de Trading Card Game van het Witcher universum. Het is redelijk populair hoewel de game nog wel wat content mag gebruiken en dat komt eraan. In de komende 6 maanden wordt de game omgedoopt en klaargestoomd voor de update die de eerste grote single-player story campaign zal toevoegen.

Rond oktober moet de Thronebreaker single-player campaign klaar zijn voor gebruik. De update zal natuurlijk niet alleen single-player toevoegen aan de game. De game zal ook een andere uitstraling krijgen: het moet terug naar hoe de ontwikkelaar het oorspronkelijk voor ogen had. In een bericht op de website valt het volgende te lezen: “What we didn’t realize was that we also started slowly drifting away from our original vision for standalone Gwent. While fighting with the everyday reality of regular updates and content drops, we lost sight of what was unique and fun about the game.”

Het project om alles klaar te krijgen in 6 maanden wordt “Homecoming” genoemd. In die periode gaan ze aan de slag met de volgende punten:

  • GWENT moet meer op een echt slagveld gaan lijken. De verschillende rijen moeten ook werkelijk invloed gaan hebben op de match. Sommige kaarten zouden beter moeten werken op een bepaalde rij eb verschillende rijen kunnen weer andere buffs geven aan je strijders.
  • Visueel komt GWENT te kort om alle kaarten en het bord tot zijn recht te doen komen. Vandaar dat visueel van alles overhoop zal worden gehaald om het uiterste resultaat te behalen. Visueel zal GWENT ook een flinke opknapbeurt krijgen.
  • Eerlijkere strijd: in GWENT wordt bepaald wie er begint door middel val een toss. De speler die als tweede mag heeft een groot voordeel en dat voelt niet lekker. Ook dit gaan ze proberen aan te pakken en ze zijn al aan het testen met oplossingen.
  • Progressie: Voor nieuwe spelers wordt er een tutorial aan de game toevoegd en ook gaat het levelsysteem, de achievements and de ranked mode op de schop. Daarbij wordt ook gekeken naar de juiste beloning voor “ranked play”
  • Focus op Skill: Sommige kaarten en mechanics voelen niet goed in ranked play. Hoewel de kaarten best fun kunnen zijn, testen ze niet altijd de skill van de speler. Sommige kaarten of mechanics kunnen daarom verbannen worden naar Arena of Casual mode.
  • Focus op core gamers: GWENT moet een diepe game blijven, waarbij iedere faction haar eigen identiteit en karakteristieke  gameplay kent.
  • The Witcher: The Witcher games kennen hun eigen grauwige donkere stijl. Dit moet beter vertaald worden naar GWENT met Witcher lore en de menu’s en shop gaan ook om de schop zodat het beter aansluit bij The Witcher.
  • Thronebreaker: De single-player campaign voor GWENT

Laat een antwoord achter