Info over onaangekondigde Devil May Cry-game gelekt

Op gamingforum ResetERA, de spirituele opvolger van NeoGAF, heeft een gebruiker de inhoud van een document meegedeeld waarin een pak details zouden staan van een nieuw deel in de bekende hack’n’slash-serie.

Bedenker Hideaki Itsuno plande om zijn geheime project dit jaar te onthullen, maar tot nu toe bleven fans op hun honger zitten. Nu zou er alvast een heel document gelekt zijn met concrete details. In eerste instantie was het de bedoeling om de game aan te kondigen tijdens E3 2017 of PSX, maar uiteindelijk werd beslist om eerder richting E3 2018 de titel te onthullen.
  • De game zou officieel Devil May Cry V heten.
  • Het spel zou verschijnen tijdens het fiscale kalenderjaar van 2019, wat concreet wil zeggen tussen april 2018 en maart 2019.
  • Er zal een demo zijn voor de release van de game.
  • De game zou op moment van schrijven zo’n 2 jaar in ontwikkeling zijn.
  • Er zou op één of andere manier wel een soort van PlayStation-exclusiviteit zijn, maar tot hoever die reikt, is niet bekend.
  • Er zou al een hele tijd een trailer klaar zijn van 1 minuut en 50 seconden die vooral draait rond verhaal, personages en cutscenes.
  • In de trailer zou een stad te zien zijn die enorm hard lijkt op Fortuna uit DMC4.
  • De game zou veel ambitieuzer zijn dan voorgaande DMC-titels om een groter doelpubliek aan te spreken.
  • Meer cutscenes dan in voorgaande delen.
  • Het team van Itsuno werkte aan eerdere DMC-games én aan Dragon’s Dogma.
  • Yuji Shimomura keert terug als cutscene director. Hij werkte mee aan de geschifte tussenfilmpjes in DMC3, DMC 4 en Bayonetta.
  • Rueben Langdon pikt de rol op van Dante.
  • Johnny Young Bosch pikt de rol op van Nero.
  • Dan Southworth pikt de rol op van Vergil.
  • We weten nog niet of Trish en Lady weer de revue zullen passeren.
  • Onyay Pheori helpt mee aan de soundtrack en deed eerder al de track in de DMC4SE launch trailer.
  • De game pikt de verhaallijn van Devil May Cry 4 op.
  • Je zal met meerdere personages kunnen spelen, waaronder Dante en Nero.
  • Serieuzer zullen we Dante nog niet gezien hebben, maar de over the top skills van hem blijven natuurlijk essentieel.
  • Er zou ook een derde speelbaar personage zijn die “heel krachtig” is.
  • De speler wisselt van personages naargelang het verhaal vordert.
  • De bad guy van dienst is de Prince of Darkness.
  • Devil May Cry V kan goed het sluitstuk zijn van de verhaallijn rond de Sons of Sparda.
  • Hard lock zal de standaard zijn.
  • Ook op console probeert de ontwikkelaar 60 frames per seconde te halen, net zoals in de vorige titels.
  • Het level design zou meer open zijn.
  • Op dit moment zouden er nog geen QTEs aanwezig zijn in de game.
  • Er is geen stamina-bar.
  • Je zal als speler bij momenten meer vijanden moeten trotseren dan je gewend bent in een doorsnee DMC-game.
  • Er zal een soort van online integratie zijn, maar zeker geen multiplayer-PvP.
  • Het dodge-systeem is herwerkt en zou een pak vlotter moeten werken.
  • De camera zal automatisch verder van het personage staan tijdens grote gevechten, zou een nieuw en dynamisch camerasysteem worden.
  • De animaties van Dante en de vijanden worden superbelangrijk.
  • De bosses zullen een belangrijke rol spelen. Eén boss fight zal zich zelfs afspelen in verschillende gebieden in de game.
  • Het style-systeem is ook terug voor Dante.
  • Er zal meer interactiviteit zijn met de omgeving om het vechtsysteem nog diepgaander te maken.
  • Er is een soort van dynamische destructie en transformatie in de omgeving.

Benieuwd wanneer al deze info bevestigd/ontkend zal worden. Het is in ieder geval hoog tijd dat een nieuwe Devil May Cry z’n intrede maakt wat ons betreft.

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x