Het leven is niet bepaald een sprookje, maar in videogames kan het allemaal wel. En de meeste sprookjes krijg je voor je kiezen in Kingdom Hearts. Op de Japanse site famitsu is namelijk een interview met Square Enix inclusief presentatie opgedoken met veel informatie over Kingdom Hearts 3. Omdat mijn Japans even goed is als mijn Latijn heb ik bij resereta de Engels vertaling erbij gepakt en het een en ander aan info uitgespit.

Uit het interview over Kingdom Hearts 3 werden de volgende details gegeven:

  • Het ontwikkelen van de wereld is opgedeeld in 3 verschillende secties. De eerste serie zijn voor ongeveer 90% compleet, de tweede hap voor ongeveer 60-70%.
  • Toy Story, Monster Inc en Olympus behoren tot de eerste serie en zijn voor ongeveer 90% klaar. Tangled (de moderne Rapunzel) is voor ongeveer 60-70% klaar.
  • Er zijn ongeveer 10 werelden verdeeld over 3 delen. Het is onduidelijk of dit alleen de Disney werelden betreft of alle werelden in de game.
  • De Rare Heartless worden gigiantische Japanse pudding-achtige wezens die fruitaccessoires  zullen dragen
  • Giantland (van Mickey and Jack and the Bean Stalk) wordt geïnspireerd door oude LSI games (vergelijkbaar met Mr. Game & Watch).
  • Je kunt je Gummi Schip upgraden met accessoires, vergelijkbaar met hoe je Aqua ook kon upgraden in Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep.

Uit de presentatie bleek het volgende:

  • Kingdom Hearts 3 beloofd een grootse soundtrack te worden. Square Enix heeft nog nooit zo’n groot team gehad wat aan de achtergrondmuziek werkt.
  • De stad van Tangled wordt ook in de presentatie getoond, inclusief veel NPC’s
  • Regisseur Tetsuya Nomura heeft voor de laatste wereld iets speciaals in gedachten en komt met iets wat hij sinds zijn Final Fantasy dagen altijd al heeft willen doen.
  • Bij het ontwikkelen van het spel, beginnen ze eerst met de story boards en schrijven ze vervolgens het script.
  • Ze hebben speciale teams ingezet op de belichting en gezichtsanimaties
  • Rapunzel mocht niet schitteren in de trailers, omdat het ontwikkelteam haar lange haren niet konden temmen. Ze schijnt haar kapsel op verschillende manier in te kunnen zetten in het spel.
  • Het Gummi Schip in in twee delen gesplitst. Daarnaast zal je vrij kunnen verkennen wanneer je tussen werelden vliegt, maar er zijn ook gevechten met meerdere vijanden.
  • Voor iedere wereld zijn weer aparte keyblades ontworpen. Voor iedere wereld zijn meerdere ontwerpen gemaakt en de keuze van regisseur Tetsuya Nomura heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Het fabelachtige avontuur moet nog dit jaar verschijnen op de Playstation 4 en Xbox One.

Laat een antwoord achter