Marvel vs Capcom: Infinite | REVIEW

In Marvel vs Capcom: Infinite mogen we met onze geliefde Marvel superhelden de gezichten inrammen van de vechtersbazen van Capcom. Personages uit games als Dead Rising, Street Fighter, Megaman enzo tot superhelden als de Hulk en Spider-Man. We zien bijna al onze geliefde personages in deze spannende fighting-game. Het is alsof we zelf in een comic boek gestapt zijn, tussenin de dertig andere speelbare personages. De toevoeging van Infinity Stones brengt een verfrissende twist naar een bekende franchise, maar is dat wel genoeg om het geheel overeind te houden?

Marvel vs Capcom: Infinite doet evenveel dingen goed, als het fout doet, wat jammer is gezien de vele sterke punten van de franchise. Zo’n eerste sterke punt is het overzicht van de personages. Elke grote Marvel of Capcom fan kan zijn hartje ophalen wanneer hij over de overvloedige speelbare personages gaat. Elk personage met zijn eigen vechtstijl en vette aanvallen. Toch mis ik een aantal iconische karakters in het roster. Want ondanks hoe vet het is om anderen te lijf te gaan met Iron Man of Spider-Man, ik mis personages als Wolverine en Deadpool. Ondanks dat er enkele personages verdwenen zijn kunnen alle nieuwelingen het gat echter goed dichten, zeker op vlak van gameplay.

Lekker knokken

In deze game neem je het tegen elkaar of tegen de computer op in 2 tegen 2 gevechten, wat erg goed bij de game past. Het combineren van de verschillende personages en op het juiste moment wisselen, of hulp inroepen, tussen de personages maken de diverse potjes erg interessant. Niet alleen daarover moeten we beslissen in Infinite, ook kunnen we één van de zes Infinity Stones kiezen om het tij in ons voordeel te keren. De ene geeft je extra kracht, de andere meer snelheid en ze zijn perfect om de zwakkere punten van je personages te camoufleren. Jammer genoeg zorgt dit er ook wel een beetje voor dat elk personage een deel van zijn uniekheid verliest.

De speciale aanvallen zien er zoals gewoonlijk weer erg spectaculair uit en ze zijn gemakkelijker te voltooien dan anders. Na een uurtje knopjes leren kan zelfs de grootste noob de ultieme aanval van elk personage lanceren, wat zowel goed als slecht is. Voor de die-hards onder ons is er wel de online mode en zijn er genoeg ingewikkelde combo’s om een ware meester in het spel te kunnen worden. De story-mode valt daarnaast wat tegen. Deze is nogal aan de korte kant (zo’n vijf uurtjes) en brengt geen unieke ervaringen met zich mee. Gelukkig is er nog Spidey, met zijn afgezaagde one-liners, om de humor erin te houden.

Effe wachten!

Wat niet echt beviel was de nieuwe artstyle waarmee het team bij Capcom geëxperimenteerd heeft. In de oudere versies kregen we echt het klassieke stripboek gevoel met de zwart/gele achtergrond met bolletjes, hoewel het er nu allemaal wat kindvriendelijker uitzag. Alles lijkt met vele, felle kleurtjes te moeten gebeuren en bijvoorbeeld Jeddah’s bloederigere aanvallen zijn vervangen door een of andere paarse substantie. Begrijpelijk, maar best jammer. Naar de gezichten van de personages staar je best ook niet te lang, want die durven wel eens wat van de werkelijkheid verschillen. Nog een jammere feature welke dringend gepatcht moet worden, zijn de laadtijden. Zo kan het nog wel eens enkele minuten duren voor je aan een match kan beginnen, wat best vreemd is gezien we het hier niet hebben over een huge-ass adventure-game zoals bijvoorbeeld Breath of the Wild.

Marvel vs Capcom: Infinite brengt de gemakkelijke, frisse en vloeiende gameplay dat we van de reeks gewoon zijn en brengt een hoop unieke personages dat allemaal de moeite waard zijn. De Infinity Stones zijn een leuk extraatje en ook al zijn ze niet perfect, ze brengen leuke afwisseling met hun mee. Ondanks al deze sterke punten zijn er jammer genoeg wel iets te veel negatieve zoals de langere wachttijden, zwakke grafische voorstellingen en het te korte verhaal dat de game net geen topper maken. Ondanks alles houden we zeker geen enkele fan tegen om het spel zelf uit te proberen, want bij echte fan-boys zoals ons weegt er eigenlijk niets op tegen de Hulk die het gezicht van Mega Man in pulp slaat.

70
0
Shitload aan personages