Als kind was mijn leven heel simpel: het bestond uit 2D games en spelen met blokken. Zo’n 25 jaar later is er echter nog weinig veranderd. Nog steeds vind ik 2D games tof en speel daarom ook regelmatig een indiegame. Alles kwam voor mij daarin samen bij Terraria: een indiegame die je het best zou kunnen omschrijven als een 2D minecraft.

Terraria is een 2d avonturengame uit 2011 waarin je materials moet verzamelen, vijanden moet verslaan en een wereld naar je hand kan zetten door te bouwen. Het spel kreeg regelmatig updates, maar ook was er een vervolg/spin-off in ontwikkeling. Helaas is deze game, genaamd Terraria: Otherworld geannuleerd. Rede voor het stop zetten van het project is dat de visie voor het project en de huidige ontwikkeling van het spel te ver uit elkaar zijn gegroeid, waardoor ze ook ver achter zijn geraakt op het schema. Dat verhaal kun je in zijn geheel hier teruglezen. Een echt vervolg genaamd Terraria 2 is niet van de baan, maar veel over deze ontwikkeling is niet bekend. Mogelijk kunnen elementen van Terraria: Otherworld worden gebruikt voor een vervolg.

 

Laat een antwoord achter