Aankomende horrorgame, The Callisto Protocol, maakt gebruik van Unreal Engine 5 assets

The Callisto Protocol moet een spiritueel vervolg worden van Dead Space, en de game wordt ontwikkeld met de Unreal Engine 4. Ondanks dat gegeven zal de game ook diverse assets gebruiken van de Unreal Engine 5.

Dit nieuws werd bekend gemaakt door Mark James van ontwikkelaar Striking Distance Studios tijdens een gesprek met IGN. In dit gesprek legt hij uit dat het ontwikkelteam bepaalde ideeën had die simpelweg niet te doen waren met Unreal Engine 4. Daarom zijn er een aantal assets, in samenwerking met Epic Games, overgezet naar Unreal Engine 5.

Het gebruik van deze assets betekent niet dat de game Lumen of Nanite ondersteunt. Door deze hybride is er wel ruimte voor details, waaronder ray-tracing en zijn de personages in de game een van de meest realistische personages die je zult zien in een videogame. Het is zelfs zo erg dat mensen dachten dat het vooraf gerenderde beelden waren toen de game onthuld werd.

The Callisto Protocol is een aankomende sci-fi horrorgame welke zich afspeelt in een futuristische gevangeniskolonie op Callisto, een maan van Jupiter. Mensen moeten deze gevangenis, genaamd Black Iron Prison, zien te ontsnappen en diens verschrikkelijke geheimen ontdekken.

The Callisto Protocol zal op 2 december verschijnen voor PlayStation 4, PlayStation 5,  Xbox One, Xbox Series X | S en PC.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x