Black Clover: Quartet Knights_20181020160617

Black Clover: Quartet Knights | REVIEW

Black Clover Quartet Knights. Een magische game gebaseerd op een razend populaire anime serie. De game ziet er mooi uit en is niet te al te moeilijk. Maar doet deze game onze nerd hartjes net zo snel kloppen als wanneer we de serie zitten te bingewatchen?

Black Clover Quartet Knights is gebaseerd op de gelijknamige anime “Black Clover”. De game is ontwikkeld door Bandai Namco die we natuurlijk allemaal kennen van de “Dragon Ball”-serie, “Tekken” en “Little Nightmares”. De Japanse ontwikkelaar staat erom bekend series te gebruiken als basis voor nieuwe games. Wat ik persoonlijk echt een tof idee vind. Het is mooie manier om de belevenis van een serie voor fans nog dieper te laten gaan. Nu zit daar natuurlijk altijd een “maar” aan, want een game van Gossip Girl of Modern Family is waarschijnlijk niet echt een gat in de markt. Maar een game van “Dare Devil”, “Iron Fist” of “La Casa De Papel” zou best heel vet zijn.

Black Clover: Quartet Knights_20181021144717

Molly Wemel ofzoiets…

Terug naar Black Clover! De game speelt zich af in een wereld waar magie essentieel is en overal voor wordt gebruikt. Een soort Molly Wemel uit Harry Potter die de vaat betoverd om zichzelf af te wassen en te drogen, zelfs de aardappels schillen zichzelf. En terwijl ik deze twee zinnen schrijf ben ik zo jaloers. Ik wil ook magie om de vaat zichzelf te laten wassen en te drogen of de afstandsbediening van de tv naar me toe te laten vliegen terwijl ik heerlijk op de bank hang. Niet uit luiheid maar gewoon omdat het kan. Oké, misschien toch ook een beetje omdat ik lui ben. Maar ik heb geen magie en dan bof ik nog dat ik in een niet-magische wereld leef. Heel anders is dat voor onze hoofdpersoon Asta. Hij leeft in een wereld waar alles om magie draait zonder zelf magie te bezitten. Het kind heeft ook nog eens de pech dat hij een wees is.

Gelukkig is Asta nu niet heel kwetsbaar en kan hij zichzelf prima verdedigen met een onwijs tof zwaard dat door alle magie heen kan snijden en het ook kan weerkaatsen. Toch handig. Zeker als je om de haverklap door een of ander creepy wezen wordt aangevallen. Dat mis ik dan weer niet in mijn eigen niet magische wereld. Ik word gelukkig überhaupt nooit aangevallen (behalve dan dat die vreselijke muggen en andere prikkenbeestjes me wel ALTIJD weten te vinden).

Black Clover: Quartet Knights_20181021143336

Chaotisch mooi

De game begint met een intro filmpje dat er onwijs mooi uitziet, net als de rest van de cutscenes. De setting van de game is hetzelfde als in de serie, maar de verhaallijn is nieuw. Een soort extraatje voor de fans. Mocht je echter niet bekend zijn met de serie is het moeilijk inkomen in het verhaal. Het intro filmpje valt midden in een aanvalsstrijd waarbij blijkbaar iemand erg wordt verraden en gedood. Gedurende de game probeer je erachter te komen wat er precies is gebeurd, maar echt helemaal ontcijfer je het niet. Dit is wel een nadeel van de game. Voor nieuwkomers is de game relatief chaotisch, dit komt ook door de snelheid van het verhaal.

Bij het starten van de game ziet het menu er uitgebreid uit. Er is een story mode, challenges, online battle en er is de mogelijkheid om je skills te trainen. Hierdoor krijg je de indruk dat je flink wat uurtjes op je bank doorgaat brengen, misschien wel met een lekkere snack erbij. Helaas is niets minder waar. Het verhaal speel je in vrijwel een paar uurtjes uit. Waarvan de meeste tijd besteed mag worden aan het lezen van gesprekken van de karakters of het kijken naar cutscenes, die er trouwens wel belachelijk mooi uitzien. Dat dan weer wel. Toch maar die snack erbij pakken.

Black Clover: Quartet Knights_20181021144355

Niet zo indrukwekkend?

De gameplay zelf maakt helaas weinig indruk. Het verhaal gaat vrij snel en tussen de cutscenes door ben je eigenlijk alleen maar bezig met het verslaan van een (nieuwe) bloeddorstige vijand. Ondanks dat de visuals er schitterend uitzien is het lastig te bepalen of je echt contact maakt met je vijand wanneer je met één van je drie beschikbare aanvallen toeslaat. De gevechten hoeft Asta gelukkig niet in zijn eentje zien te overleven. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als ik tegen een gigantisch monster moest vechten en mijn vrienden zou weg rennen. Daar sta je dan, als lokaas. Maar Asta dus niet! Hij krijgt gelukkig versterking van drie vrienden die allemaal hun eigen soort magie hebben. En terwijl iedereen zijn best doet zie dan toch die levensbalk van het monster langzaam maar zeker leeglopen. Victory! Het verhaal is opgedeeld in episodes die je allemaal nog eens los kunt spelen. Een leuke uitdaging is dat, als je een episode opnieuw wilt spelen, ze een nieuw doel erbij hebben. Je kunt het bijvoorbeeld als een ander karakter spelen of de moeilijkheid graat iets verhogen. De hogere moeilijkheidsgraad stelt helaas niet veel voor. Je wint je gevechten nog steeds vrij snel en de gevechten worden er niet ingewikkelder of dynamischer door.

De online battle geeft iets meer uitdaging. Samen met je team moet je verschillende opdrachten uitvoeren. Zo heb je als doel een voertuig veilig naar een andere locatie te brengen of een vlag te stelen uit het vijandige kamp. Doordat alle karakters door andere spelers worden bestuurd, maakt het de game iets onvoorspelbaarder.

Dus wat kunnen we na al deze wijze woorden dan concluderen? Nou dat Black Clover Quartet Knights een redelijke game is, maar toch vooral leuk voor de echte fans van de serie. Je hebt er een aantal uurtjes best plezier van. De game ziet er schitterend uit maar voelt helaas wat gehaast en chaotisch aan.

65
0
Visueel schitterend