Demon’s Souls ontwikkelaar heeft Easy Mode overwogen

De PlayStation 5 is dan eindelijk uit, en een van de launch games op het nieuwe systeem is de remake Demon’s Souls. Ontwikkelaar Bluepoint Games moest nog even iets opbiechten over deze pittige game.

Demon’s Souls, oorspronkelijk ontwikkeld door FromSoftware, is zowat de grondlegger van het Soulsborne genre. Games die bekend staan om hun hoge moeilijkheidsgraad en niet echt geschikt is voor modale gamers.

Creative director Gavin Moore heeft in een gesprek met The Washington Post aangegeven dat zij vanwege de hoge moeilijkheidsgraad hebben overwogen om de game een Easy Mode te geven. Het idee heeft het uiteindelijk niet gehaald in de game, en dat is wel te merken.

Moore geeft de volgende reden waarom er geen makkelijke modus in de game is verschenen:

“While we considered and discussed an easy mode, we ultimately decided it wasn’t our place – merely being custodians for this amazing game – to add something that would fundamentally alter its balance.”

Gavin Moore, creative director Bluepoint Games

De game heeft wel een aantal verschillende toegankelijkheidsopties gekregen welke niet in het origineel zaten. Deze opties hebben geen effect op de moeilijkheidsgraad en de uitdaging van het origineel is zodoende behouden gebleven.

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x