Build A Rocket Boy en IOI Partners hebben vandaag MindsEye gelanceerd.
MindsEye biedt een meeslepend filmisch verhaal, dynamische tactische gevechten en een uitgebreid creatief ecosysteem dat draait op Build A Rocket Boy’s eigen Game Creation System.
De game speelt zich af in Redrock, een uitgestrekte woestijnmetropool gedomineerd door bewaking en automatisering. Spelers volgen een ex-soldaat genaamd Jacob Diaz, die wordt achtervolgd door fragmentarische herinneringen. Terwijl zijn persoonlijke missie escaleert, moet hij zich staande houden in een wereld gevormd door ontspoorde AI en gemilitariseerde technologie. Het gevoel van controle is fragiel en de realiteit brokkelt af. Terwijl alles om hem heen verandert, wordt hij gedwongen de waarheid over zijn verleden onder ogen te zien.
MindsEye combineert een intens verhaal met snelle third-person-gevechten en spectaculaire cinematische momenten. Spelers vechten te voet, achter het stuur en in de lucht. Hierbij worden ze bijgestaan door de evoluerende DC2-drone, een tactische compagnon gekoppeld aan Jacob’s MindsEye-implantaat. Met elke missie wordt de intensiteit en schaal vergroot, van achtervolgingen door de stad tot confrontaties op raketlanceerbasissen.
MindsEye biedt spelers naast de campagne over het verhaal van Jacob Diaz ook andere mogelijkheden. Zo is de game ontworpen als een ervaring die voortdurend wordt uitgebreid, met maandelijkse updates van missies, races en challenges, beschikbaar op alle platformen. Dit wordt mogelijk gemaakt door het krachtige BARB’s Game Creation System. Op PC hebben spelers directe toegang tot het Game Creation System. Hiermee hebben ze de mogelijkheid om hun eigen gameplay te bouwen, publiceren en remixen – allemaal zonder de game te verlaten.
De langverwachte actie-avonturengame van visionair gameregisseur Leslie Benzies is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X | S en PC.