Nieuwe blog vrijgegeven over ontwikkeling Medal of Honor: Above and Beyond in native VR

Vandaag hebben Electronic Arts en Respawn Entertainment hun derde blog uitgebracht in een serie Deep-Dive Development Diaries, waarin wordt beschreven hoe het team de ontwikkeling van Medal of Honor: Above en Beyond benaderde met virtual reality in het centrum van de spelersbeleving.

De blog belicht de op controllers gefocuste benadering van game director Peter Hirschmann. Van de basis voor de besturing van first-person shooters in het begin van de serie, tot het meest recente werk, met 1-op-1 bewegingsbesturing, en hoe dat de gameplay-ervaring fundamenteel verandert. Hirschmann bespreekt ook hoe extreem meeslepend virtual reality is, met realistische klanken, zorgvuldig opgebouwde locaties en het emotionele karakter van het medium.

“Alles wat de fans waarderen aan de MOH-franchise is perfect voor een uitgebreide VR-ervaring. Je zit in een trein, in een onderzeeër, een tank, speelt op een piano, al deze zeer op vaardigheid gebaseerde, tactiele ervaringen zouden niet hetzelfde effect hebben met een gamepad… We zijn in staat om de speler de wereld op een nieuwe en meer directe manier te laten ervaren.”

Mike Verdu, VP van Content for Facebook Reality Labs

Voor meer informatie kun je hier de volledige blog lezen.

Medal of Honor: Above and Beyond verschijnt exclusief voor Oculus.

Ook interessant
Watch Dogs Legion kent ray-tracing op PS5 en Xbox Series X en draait in 4k op 30 fps
NL / EN