Destiny: The Taken King | DLC

Tik tak boem, recht op je kablamus! Terug van weg geweest, maar genoeg over mij. Meer over Destiny en haar DLC The Taken King.

dst

Aller eerst dit. Voor iemand die Destiny al vanaf het begin had en daarna niet meer speelde. Bied ik jullie een ander perspectief aan. Ten tweede. Ik ga jullie vertellen waarom ik het weer speel. Genoeg geluld en zigge zagge naar het eerste onderwerp.

Waarom speelde wij Destiny niet meer?

Eerlijk is eerlijk, ik ben één van de zovele die Destiny maar heeft gelaten voor wat het was. Ik reikte level 25 ofzo en ik trok het gewoon niet meer. Te weinig variatie in de missies, een onlogische (flinterdun) verhaal, een lompe quest interface en het levelen was verwarrend en sloeg nergens op (voor de klassieke mmo rpg’s, mijn menig etc). Last but not least, een misleidende loot systeem. Al met al zorgde deze repetitieve rituelen er voor dat ik er op was uitgekeken. Ik dropte mijn controler en ik ging maar aan me piel zitten. Maar toen..

dst1

The Taken King

Deze DLC en update hybride zorgde ervoor dat fanboy David natuurlijk op springen stond en ik was best nieuwsgierig. David kwam met het volgende op de app: ”Het levelen systeem gaat compleet op de schop”  en toen had het mijn aandacht. Ik zocht naar progressie en een beter belonende systeem. Het hoeft niet makkelijk te gaan hoor maar jezus voor de update er nog was vond ik het maar te lastig. Je kon nu gewoon levelen met ouderwetse XP! In plaats van levelen door beter gear te vinden en je ”Light”op te schroeven. Nu stonden de twee aspecten los van elkaar en opeens vond ik het stukken overzichtelijker. Op één of andere manier kon ik me nu makkelijker richten op levelen en al het gear dat beter was en bijdraagde aan mijn Light level was mooi meegenomen. Ik heb de DLC in real time in 5 a 6 uur uitgespeeld volgens mij (sidequests niet meegerekend) en ik zeg je eerlijk. In tijden niet zo genoten van een videogame, ‘fo real yo!’

maxresdefault

Het verhaal (don’t worry geen spoilers, beetje dan)

In de vorige DLC The Dark Below kreeg je te maken met de lelijke prick face Crota. Jij en je homies gingen online op pad en bliezen alles maar op wat jullie zagen, inclusief Crota (R.I.P.) Wisten wij veel of althans ik, dat hij nog een papa had. Papa was boos en wilde zijn zoon wreken. Oryx is de naam en iedereen afmaken is zijn faam. Hier ga jij op pad, opzoek naar meer diepgang in het verhaal (blijft een beetje karig, sorry Daaf!) en je stuit natuurlijk op Oryx. Meer ga ik jullie niet vertellen, moet je maar spelen homie, shit is dope. één ding moet ik wel nageven in trant van diepgang in het verhaal. Ik kreeg meer een vibe met mijn character (hunter) en zijn vanguard Clyde-6. Iets wat een goed verhaal gewoon nodig heeft. Een connectie met je character en iedereen eromheen. Iets waar mensen zichzelf in kunnen vinden. En ik vond mezelf, diep in de nacht 03:00 ’s nachts en om 07:00 ging mijn wekker al. Ik nam een pauze en dacht…dit is awesome. Dit is hoe Destiny zou moeten zijn met alles bovengenoemd included.

image1

dit is mijn character, tof he!?

Saillante details

Met de update en DLC of Expansion kwam er dit nog bij. Een extra subclass!!! Dit geeft direct een frisse gevoel in je character. Hunter heeft de Shadowshot gekregen en de nieuwe sublass heet Nightstalker. In principe een kruising tussen een light saber en een pijl en boog. Zeer effectief in raids. Titan heeft nu de Hammer of Sol bijgekregen en zijn klasse heet de Sunbreaker. In principe ben je een goude Thor en geeft iedereen sicke klappen met je hamer. Warlock heeft nu de Stormtrance gekregen en deze krijgt de titel als Stormcaller. Hier ben je gewoon Electro en buzzed iedereen met je electro shock die door je vingers gaan.

Even een dingetje. Stel jij hebt uren gepompt in Destiny en hebt de meeste bizarre Exotic wapens en gear kunnen vergaren en of de gekste Legendaries. Gooi ze maar weer weg of stop ze weer in je Vault. Je gaat nu uncommon gear en rare gear vinden die veel beter zijn. Vrienden uit mijn community hebben tegen mij gezegd dat ze dit vreselijk vonden. Ze hadden legendary gear uit year one dat nu gewoon niks waard was. Dat ene wapen waar je zo hard hebt voor gegrind is nu gewoon niet effectief meer. Maar misschien moeten wij dit tof vinden in plaats van verafschuwen. Hoe zou je het vinden als je alles al uit year one hebt en het in principe niet uitmaakt wat je in year two haalt? Als het toch net zo sterk is. Heel dat grind systeem vliegt de deur uit. Wij hebben weer een nieuwe uitdaging gekregen denk ik maar. We kunnen weer samen raids doen en hopen op gekke armor en elkaar jaloers maken ermee. Gewoon een nieuwe hoofdstuk. Leuk toch?

[mbYTPlayer url=”https://www.youtube.com/watch?v=jTvf2cAIUtk” opacity=”.3″ quality=”medium” ratio=”auto” isinline=”false” showcontrols=”false” realfullscreen=”true” printurl=”true” autoplay=”true” startat=”4″ mute=”true” loop=”true” addraster=”true” stopmovieonblur=”false” gaTrack=”false”]

Ik denk dat het voor de newbies onder ons al helemaal geweldig is. Diegene hebben de kuurtjes niet hoeven mee te maken. Controller pakken, spelen en levelen maar. Tikkeltje jaloers op hen. Want mijn mening is en blijft. Hoe Destiny nu is, had Destiny moeten zijn. Ach, wij hebben dit kind op zien groeien. Wij hebben zijn rebelse level systeem verdragen. Nu is hij jong volwassen en ik kan niet wachten tot Destiny een wijze opa wordt.

Tot slot

Voor iemand die altijd kritisch is naar games en gauw denkt van, pleur maar op met je 40 euro voor je DLC. En voor iemand die Destiny niet meer speelde maar nu weer op heeft gepakt. Kan ik maar in één afbeelding tonen hoe ik me voel. Bij deze

download

70
0