Starcraft 2 : Legacy Of The Void | REVIEW

Met de nieuwe uitbereiding Legacy of the Void voor Starcraft 2 ziet het er naar uit dat Blizzard er wel een beetje mee klaar is.

Voor nieuwe spelers, zoals ik, is Legacy of the Void een goed spel waarmee je kan beginnen zonder het gevoel te krijgen dat je opeens ergens middenin gegooid wordt. Legacy of the Void is meer een standalone game, dus prima om te spelen zonder alle voorgaande delen te hebben. Aan het begin van het spel kun je de samenvattingen bekijken waarmee je aardig uit de voeten kan komen. Tussen al je missies door zijn er super vette cutscenes te zien die leuk zijn om te kijken. De campagne mode is een leuke maar uitdagende mode die je kan spelen.

starcraft-ii-legacy-of-the-void-blizzcon-2014-shakuras-01-100529706-orig

Singleplayer
Je eerste twee missies zijn natuurlijk de makkelijke missies om nieuwe mensen het spel te leren kennen. Na die twee missies wordt het moeilijker, maar nog steeds makkelijk genoeg om het leuk te houden. Dus zeker een aanrader ook voor de mensen die normaal nooit zo’n grote fan zijn geweest van campagne mode.

legacy-of-the-void-2

Nieuwe toevoeging
De singleplayer vind ik persoonlijk hartstikke leuk om te spelen. Maar Starcraft 2 staat natuurlijk bekend om zijn multiplayer. Daarom is een een nieuwe game modus toegevoegd: Archon om precies te zijn. In Archon kan je met twee spelers een base besturen, waarbij je dus ieder zijn eigen taak kan geven. Je kan met Archon tegen een of meerdere tegenstanders spelen. Deze gamemode geeft ook de kans om twee gemiddelde spelers te kunnen laten vechten tegen een meer ervaren speler.

starcraft-ii-legacy-of-the-void-blizzcon-2014-korhal-03-100529704-orig

Co-op mode
In de co-op mode kan je het samen met een random persoon of een vriend van je het opnemen tegen de AI. Je kan je eigen held kiezen en zo met z’n tweeën vijf verschillende missies voltooien. Hierbij kun je kiezen tussen vier niveaus: Casual, Normal, Hard en Brutal. Hoe moeilijker de mode, hoe meer bonus xp je hiermee kan verdienen; dit kan oplopen tot wel 100%. Je kan ook nog eens 25% bonus xp verdienen als je ervoor kiest een random missie te doen. Door co-op kan je ook je helden trainen en units/skills unlocken. Hierdoor is het spelen in multiplayer ook wat makkelijker omdat het instap niveau anders best hoog ligt als een level 1 held.

SC2_gamescom_Allied_Commanders__Co-op_02

Multiplayer
In de multiplayer verandert er niet veel, op een paar kleine aanpassingen en units na. Het is ook wel te begrijpen dat Blizzard hier niet zijn prioriteit van heeft gemaakt, want de gameplay in multiplayer is gewoon hartstikke goed. Het enige nadeel is dat je er nog wel 40 euro voor betaalt. Wat voor een nieuwe speler zeker aan te raden valt, maar voor onze spelers die de voorgaande delen al hebben is het meer een kleine uitbreiding of DLC. En of die het waard vinden om er 40 euro voor neer te leggen is nog maar de vraag.

Legacy of the Void is zeker een aanrader voor mensen die misschien willen beginnnen met Starcraft 2. Singleplayer is leuk om te spelen, co-op is leuk om samen met je vrienden te doen die het spel al hebben en je daarbij dus het spel kunnen leren. En als je eenmaal wat beter bent om lekker 1 vs 1 pvp te gaan spelen tegen mensen uit heel Europa. Maar, zoals ik al aangaf, voor de mensen die de voorgaande delen al hebben is 40 euro misschien een tikkeltje aan de dure kant.

Goed voor beginnende spelers
Uitdagende campagne mode
De Archon mode