The Witcher 3: Wild Hunt (Switch) | REVIEW

Daar zaten we dan, op het puntje van onze stoel toen Nintendo ons op de hoogte hield van het laatste game nieuws omtrent hun console. Game nieuws wat mij op dat moment een worst zou wezen, want er waren geruchten. Spannende geruchten over een zekere game die naar de Switch zou komen, hoewel er maar weinig mensen deze geruchten geloofde. Het kon immers toch niet zomaar zo zijn dat de beste RPG aller tijden naar de Switch zou komen. Het was gewoon technisch onmogelijk. En toch… Aan het eind van het filmpje was er nog één aankondiging. Ik slaakte een gilletje van blijdschap en zing vrolijk – “The Witcher 3 is coming!” – als ik het geweldig nieuws verneem dat de game inderdaad de overstap maakt naar de Nintendo Switch.

De Switcher

Het jaar is 2015 waarin CD Projekt Red, toen al redelijk geprezen voor hun The Witcher games, hun meesterwerk op de wereld los liet: The Witcher 3: Wild Hunt. Door zijn geweldige gameplay, prachtige verhalen en zijn enorme wereld groeide deze game al snel uit tot een van de beste RPG’s die tot nu toe is gemaakt. Wij vrouwen vinden de game vooral geweldig omdat Geralt, de hoofdrol speler, toch een immens geile stem heeft, maar voor andere is het toch het grafische deel wat hen meer aantrekt. Een sprookjes wereld vol monsters en ander gespuis.

Ouch……..

Laten we dan maar gelijk beginnen over het grafische gedeelte van de game: Want een ieder weet immers dat een Nintendo Switch niet zo sterk is als een Xbox One of een Playstation 4 en zeker mensen die deze game al gespeeld hebben zullen dat zeker moeten zien. Hoewel ik de game zelf nooit heb gespeeld zat ik altijd naast mijn man, die de game na lang twijfelen toch besloot te spelen. Ikzelf ben een handheld gamer pur sang en zo’n Playstation, dat is niets voor mij, dus zat ik lekker met een bakje thee en een kleedje te genieten van de sappige romantiek die soms van het scherm af spat! Tja, en dan zet je de Switch aan nadat de game eindelijk is gedownload (het fysieke exemplaar wilde maar niet geleverd worden) en hoewel het bij de begin filmpjes niet zo heel erg opvalt dat het grafisch een stukje minder is, valt dit je zeker op als je op je paard Roach door de wereld galoppeert. Blaadjes aan bomen kan je niet onderscheiden en het laden van vijanden gaat ook een stuk langzamer. Hoe kan het ook anders als de resolutie docked 720p is en in handheld modus zelf 540p. Op de handheld valt het alleen gelukkig een stuk minder op. De framerate van 25 beelden per seconde, die tijdens gevechten soms verder inkakken, zijn daarnaast wel best storend.

To buy or not to buy

Maar goed, dan blijft nu natuurlijk de vraag, is deze game voor de Switch het kopen waard? En daar kan ik volmondig JA op antwoorden! Hoewel… Als je de game al op de Playstation, Xbox of PC hebt gespeeld zou ik hem lekker daar op blijven spelen en optimaal genieten van al het moois wat deze game je te bieden heeft. Ben je nog niet bekend met de game, en heb je deze ook niet op een andere console gespeeld, dan is dit zeker een aanrader. De prijs die je ervoor betaald is zeker goed te rechtvaardigen, aangezien het feit dat je naast de volledige game ook ook alle DLC en uitbreidingen erbij krijgt.

The Switcher is een steengoede game voor een steengoede prijs, ook op de Nintendo Switch. Alhoewel deze versie in een iets minder mooi grafisch jasje is gestoken, kent het meer dan 150 uur gameplay en is het een geweldige beleving die je mee gemaakt moet hebben. Het kan gewoon niet verkeerd gaan met deze koop.

Gespeeld op een Nintendo Switch
De sexy ass stem van Geralt
Meer dan 150 uur gameplay