Binnenkort komt de krachtigere Xbox One X uit, en om te zien wie de beste console heeft, test Digital Foundry de grafische kwaliteit van Middle-earth: Shadow of War is op de PlayStation 4 Pro en de Xbox One X.

In de onderstaande video zie je dat Digitalfoundry onder andere de resolutie, draw distance en framerate van Shadow of War onder de loep neemt op deze twee consoles.

Wat blijkt is dat Xbox One X een betere draw distance en resolutie heeft dan PlayStation 4 Pro, waardoor de console van Microsoft meer objecten in de verte kan laden en bijvoorbeeld bergen en kastelen op de achtergrond realistischer worden weergegeven.

Ook is de maximale resolutie Xbox One X hoger. Op PlayStation 4 wordt geen echte 4K weergegeven; de game draait op een native resolutie van 1620p. Op Xbox One X kan met een optie om resolutie te prioriteren daadwerkelijke 4K weergegeven worden door de dynamische resolutie uit te schakelen.

Daarnaast is het werkgeheugen van de Xbox One X groter, zodat de game ook een net iets betere framerate heeft op deze console dan op PlayStation 4 Pro. Hoewel beide apparaten een vrij stabiele 30fps weergeven, draait de game soms met net een paar frames meer tijdens veeleisende momenten dan op PlayStation 4 Pro.

Bij deze vergelijking is het belangrijk in het achterhoofd te houden dat niet de uiteindelijke code van de games gebruikt is. Echter geeft het wel een indicatie van de kracht van Xbox One X vergeleken met PlayStation 4 Pro.

Binnenkort vind je de review van Middle Earth: Shadow of War op StarGamers.

2 reacties