Nieuwe details omtrent Dead Space remake bekend gemaakt

Vorig week werd de remake van Dead Space onthuld tijdens de EA Play-presentatie, vandaag zijn er een aantal nieuwe details bekend geworden.

Via IGN is er een interview opgedoken met de ontwikkelaars van de game. Hieronder vindt je een opsomming van een aantal belangrijke speerpunten uit het interview:

  • Dead Space wordt ontwikkeld door EA Motive, de makers van Star Wars Squadrons van 2020;
  • De remake blijft trouw aan het origineel;
  • De onderstaande trailer is in-engine gemaakt met EA’s eigen Frotstbite;
  • Dit is een remake van de eerste Dead Space met wederom Isaac Clarke in de hoofdrol;
  • Wel kijkt de ontwikkelaar of het slim is om cut content uit de eerste game alsnog te verwerken in de remake;
  • Enkele plannen van de eerste game waren geschrapt omdat het toen technisch niet uitgewerkt kon worden, dat is nu heel anders;
  • Ook de mechanics van Dead Space 2 of 3 kunnen een weg vinden naar de remake van deel 1;
  • Omdat deze game wordt gemaakt voor de next-gen consoles en de PC, zijn er geen laadschermen. De game is van begin tot eind naadloos te spelen;
  • Geluid zal een belangrijke rol spelen om de speler zo ‘immersed’ mogelijk te houden, 3D audio zal worden ondersteund.
  • Dead Space 2’s geen zwaartekracht-levels, komen zeer waarschijnlijk naar de remake van deel 1;
  • De game zal geen microtransactie bevatten;
  • Dead Space remake heeft nog geen releasedatum.
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x