Het had een gouden game van 2014 moeten worden moeten. Een game die zich afspeelde in Amsterdam, rond de Gouden Eeuw: 1666: Amsterdam. Helaas heeft de game het tot vandaag nog niet gehaald en moeten we het doen met wat beelden van de demo.

Patrice Désilets was de creative director van Ubisoft bij ontwikkeling van de eerste drie Assassin’s Creed games. In 2010 verliet hij Ubisoft en stapte hij over naar THQ en begon te werken aan de game 1666: Amsterdam. De game was een ambitieus project dat de Gouden Eeuw van Nederland en Amsterdam zou weergeven.

In 2012 gaat THQ echter failliet en neemt Ubisoft de boel over. Het ontslaat Patrice, terwijl het bedrijf zelf de rechten over de game houdt. Uiteindelijk leek de game af te streven op een langzame dood, in ieder geval tot de afgelopen dagen. Vorige week werd in een rechtszaak besloten dat Patrice de rechten op de game terugkreeg, waarna hij de onderstaande teaser/footage van de game toonde op een evenement.

Volgens de filmer van de footage (game-ontwikkelaar en journalist Brandon Sheffield) zou het “slechter zijn dan de duivel” en zwarte magie een belangrijk thema hebben gespeeld in de game. De game had waarschijnlijk al in 2014 uit moeten komen voor  Playstation 3 en Xbox 36o. Of de game ooit nog zal uitkomen is de vraag. Patrice zegt zich voorlopig te concentreren op de game Ancestors: The Humankind Odyssey.

 

Laat een antwoord achter