Doom Singleplayer Gameplay

Afgelopen week was het zover voor de Doom fans. Ze konden de eerste echte beelden zien van de singleplayer gameplay van Doom in de twitch stream die Bethesda. Voor mij zal Doom vooral een singleplayer game blijven en was dus ook nieuwsgierig naar de stream en heb enkele belangrijke informatie verzameld.

Bethesada op twitch heeft deze week 2 streams gehouden over de nieuwe Doom game. Op maandag ging voornamelijk over de functionaliteit van de “snapmap” functie. In deze mode is het mogelijk zelf je levels in elkaar te zetten voor multiplayer, singleplayer of andere minigames (zoals parkour levels, of basketbal). Woensdag was er nog een stream over de singleplayer, waarvan de video hieronder te vinden is. Beide streams zijn terug te kijken op de twitch pagina van Bethesda.

Maar voor wie geen zin heeft een uur door te kijken hebben we hier alvast wat informatie over de singleplayer:

  • De game kent een “ultra nightmare” moeilijkheid, waarbij doodgaan betekend dat je overnieuw moet beginnen met het spel. De makers is het tot dusver niet gelukt om het op dit niveau uit te spelen.
  • In tegenstelling tot de Beta Multiplayer, heb je in de singleplayer wel een kettingzaag (vanaf 11.35 in de video) en je hebt ook ammo voor je kettingzaag.
  • Gedurende de levels zal je “automap stations” vinden, waarmee je de kaart vrij speelt.
  • Je kunt glorykills maken, brute kills om je vijanden af te maken.
  • Grote delen van het verhaal worden verteld door codex met tekst en informatie over de verschillende monsters. (in plaats van cutscenes)
  • Een hele hoop screen informatie, zoals crosshair, healthbar, healthbar van de boss en objective markers kunnen allemaal aan/uit worden gezet, zodat je het ook op een retromanier kan spelen.
  • Je wapens kunnen geupgrade worden met punten die je verdient tijdens het spelen. Zo kun je explosive shots op je shotgun zetten of een charged burst.
    Ook vaardigheden als behendigheid (dexterity) of je armor kunnen worden geupgrade.
  • De singleplayer zal zo’n 13-15 uur duren, dit is op een normal difficulty en niet in bijzonder naar alle secrets op zoek te gaan
  • Er zijn een soort “perks” (runes) die je kunt vrijspelen door opdrachten (rune trials) te voltooien. Met deze perks kunnen items naar je toe getrokken worden, je kun glorykills sneller uitvoeren en dat soort dingen.
  • Van wapen wisselen gaat snel via een weaponwheel, in plaats van dat je ze allemaal langs moet lopen.

De game komt op 13 mei uit voor PC, Xbox One en Playstation 4. Kijk voor al Bethesada info alswel de snapmap stream op deze link.

NL / EN
1
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x