Karma is a bitch in The Phantom Pain

Metal Gear Solid: The Phantom Pain is voor veel gamers misschien wel de game van het jaar. De game bevat ongekend veel content en er zijn een shitload aan eastereggs. Zo ook het karmasysteem in de game!
Misschien was het je al opgevallen dat Venom Snake een stuk metaal uit zijn kop heeft steken. Blijkbaar heeft dit stukje metaal de functie van een Duivelse hoorn meegekregen. The Phantom Pain heeft namelijk een zogenaamd Demon level systeem wat het uiterlijk van Snake beïnvloedt. Dit Demon level is een karmasysteem dat je kunt voeden door het uitvoeren van kwaadaardige acties als het vermoorden van mensen en dieren en het ontwikkelen van nucleaire wapens.

Er zijn drie verschillende Demon levels. Je hebt de standaard, waarbij er maar een klein gedeelte van de ‘hoorn’ zichtbaar is. Zo begin je de game ook en als je niets kwaadaardigs doet, blijft Snake er ook zo uit zien.

mgs karma 1

Er is ook een tweede Demon level die je krijgt bij 20,000 Demon Points, waarbij je via een filmpje de Duivelse hoorn van Snake ziet groeien, zoals op de foto hieronder.

mgs karma 2

 

Ben jij een Big Badass Big Boss, dan kun je het derde Demon level bereiken. Hiervoor heb je 50,000 Demon Points nodig. Hoe je er dan uit gaat zien is waanzinnig. Je krijgt dan een fokking grote hoorn, en een permanente laag aangekoekt bloed op je smoelwerk. Een douche nemen hoort bij de mogelijkheden maar het bloed blijft op je lijf gekleeft.

 

mgs karma 3

 

Meer weten over het karmasysteem? Check op GameFaqs een uitgebreide guide over dit systeem in Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.

Ook interessant
DedSec hackt Ubisoft boxart om Watch Dogs Legion te promoten
NL / EN