Battlefield 1 winterupdate is live en geeft ons een enorme changelog

Enkele dagen geleden hadden we het nieuws dat er een grote Battlefield 1 winter update zou komen. Ondertussen is deze gelanceerd en brengt het flinke changelog met zich mee.

EA heeft hierbij een groot overzicht vrijgegeven met alles wat er nieuw is (deze vindt je hier). Gelukkig is deze log vertaald en kun je hieronder de enorme waslijst aan veranderingen terug vinden.

Voertuigen

  • Oplossing voor onderdelen van voertuigen die niet goed vóór 1p-camera’s werden geplaatst als ze werden gebruikt of gerepareerd.
  • Oplossing voor wapengraphics tankchauffeur die niet goed functioneren voor andere spelers als de chauffeur een 3p-camera gebruikt.
  • Probleem opgelost waarbij de Heavy Tank tijdens het vuren niet op de minikaart werd weergegeven.
  • Vermindering van de afkoelperiode van gasmogelijkheden op voertuigen van 30-32 s naar 25 seconden ter compensatie voor verkorte gasduur.
  • Probleem opgelost waarbij onbedoeld meerdere tanks beschikbaar kwamen voor een team.

UI

  • Probleem opgelost waarbij het Warbond-symbool het aantal beschikbare warbonds in de Arabische taal overlapte.
  • Probleem opgelost waarbij het kill-logboek zichtbaar was in het deployeringsscherm in Hardcore-modus.
  • Probleem opgelost waarbij de spelersnaam bij bepaalde typen kills niet werd weergeven in het kill-logboek.
  • Verbetering van de logica voor het laten vervagen van draadkruisen en de UI tijdens het omlaag richten van vizieren.
  • Oplossing voor Engelse spellingfout in magnification.
  • Voortgangsbalk kitrang wordt nu onzichtbaar als je de maximale rang bereikt.
  • Voertuigselectie is nu uitgeschakeld als de aftelklok vóór de ronde loopt voor een eerlijkere selectieprocedure van voertuigen.
  • Verlenging van de tijd voor het opnieuw selecteren van ongeldige deploy points van 3 naar 10 seconden om 100% automatische herselectie te voorkomen als squadleden onder vuur liggen.
  • Probleem opgelost waarbij het aantal warbonds de UI-container kon overlappen.
  • Probleem opgelost waarbij XP-bonus de UI-container kon overlappen.
  • Probleem opgelost waarbij spelers zich konden aansluiten bij een Operation die al bijna was afgelopen.
  • Verbetering van prestaties in het menusysteem.
  • Design van vriendenlijst getweakt.
  • Speler volgt nu standaard eerste medaille.
  • RSP-servergegevens geven nu eigenaar van server weer.
  • Reguliere servers worden nu onder RSP-servers gesorteerd in de serverbrowser.
  • Servergegevens toegevoegd in …-menu.
  • Een bug verholpen waardoor animatie serveraanmelding twee keer werd gestart bij aanmelding op server.
  • Een bug verholpen waardoor de gebruiker bleef hangen als aanmelding op server was mislukt.
  • Een bug verholpen waardoor de gevolgde medaille niet werd gemarkeerd.
  • Een bug verholpen waardoor spelers de gemarkeerde tekst aan het einde van de ronde niet konden zien.
  • Een bug verholpen waardoor spelers de prompt “Matchmaking failed” kregen tijdens het schakelen tussen Quickmatch modes.
  • Een bug verholpen waardoor de party hub teamleden niet bijwerkte.
  • Een bug verholpen waardoor statistieken alleen werden bijgewerkt als je opnieuw naar de wapenpagina ging.
  • Een bug verholpen waardoor spelers vanuit comcenter niemand konden uitnodigen in het team nadat de titel was gestart via party game invite met een team van 6+ mensen.
  • Een animatieprobleem verholpen met gepersonaliseerde aanbevelingskaarten.
  • Een bug verholpen waardoor gepersonaliseerde aanbevelingskaarten niet vervaagden.
  • Een bug verholpen waardoor het contextmenu verkeerd werd uitgelijnd als de gebruiker er voor het eerst op klikte.
  • Een bug verholpen waardoor de markering kapotging nadat de gebruiker een voertuig had geselecteerd met een service star op het voertuigtabblad.
  • Een bug verholpen waardoor spelers bleven hangen als ze de melding “Matchmaking Failed” wegdrukten terwijl de prompt “you have no scraps” actief was op het laadscherm.
  • Een bug verholpen waardoor spelers met “R” konden scrollen in het comcenter op de console.
  • Een bug verholpen waardoor de aftelklok aan het einde van de ronde stopte als je snel door de tabbladen navigeerde.
  • Een bug verholpen waardoor de muis-scroll niet werkte in de lijst met aanbevelingskaarten.
  • Een bug verholpen waardoor content in het menu werd verplaatst als spelers continu de navigatiepad omlaag bewogen.
  • Een bug verholpen waardoor spelers een onspeelbare status kregen als ze zich aanmeldden bij een spelsessie via het Xbox-vriendentabblad.
  • Een bug verholpen waardoor het niet mogelijk was om skins te inspecteren in de Inventory.
  • Een bug verholpen waardoor de echte prijs van Standard Battlepacks soms niet werd weergegeven.
  • Oplossing voor 7 UI-gerelateerde crash bugs.
  • Oplossing voor diverse lokaliseringsproblemen.

Map aanpassingen

  • Probleem verholpen met zwevend puin na het vernietigen van een tafel.
  • Probleem opgelost waarbij spelers vast konden komen te zitten in een tafel.
  • Speler clippen niet meer door de grafische mesh van windmolen-interieurs.
  • Granaten en dynamiet vallen niet meer door de vloer van het windmolen-balkon.
  • Verwijdering van knippereffect op hoge houten hekken.
  • Oplossing voor verwoesting tussen onderdelen van hoge houten hekken.
  • Oplossing voor Conquest-spawnlocaties op Suez. Eén locatie is naar boven verplaatst, zodat de speler niet meer onder de grond spawnt. Een andere locatie is uit een boom verplaatst.
  • Probleem opgelost waarbij onderwatergeluiden bleven doorklinken op land.
  • Probleem opgelost waarbij de speler naar de bovenkant van de map kon gaan op Argonne Forest.
  • Probleem opgelost waarbij hintregel voor trein niet verdween na het uitvoeren van de aangegeven actie of zelfs het verlaten van de behemoth op Conquest, Suez.

Wapens

  • Meshes voor reservewapens werden niet gerenderd voor 3p-toeschouwers afhankelijk van het gebruikte wapen en de stoel van de toeschouwer.
  • Probleem verholpen met het elitewapen “Tankgewehr 1918” waarvan de munitie werd aangevuld na het oprapen van een uitgekeerde wapenkit.
  • Bayonet charge-kills keren nu service stars uit zoals het hoort.
  • Oplossing voor onlogisch gedrag bij het gebruik van K Bullets met de Martini-Henry.

Specifieke aanpassingen
Vertragingen na herladen getweakt voor betere afstemming op animaties bij de volgende wapens:

  • Cei-Rigotti 0,4 naar 0,6 s.
  • Mondragon 0,5 naar 0,5667 s.
  • Selbstlader 1906 0,8 naar 1,0667 s.
  • Bodeo 1,1 naar 1,0 s.
  • Bulldog 1,0 naar 1,1 s.

Verhoging van lange herlaadtijd van Autoloading 8 .25 Extended van 2,9 naar 3,066 s.
Verbeterde precisie van Selbstlader 1906 tijdens richten, gereduceerde terugslag en verminderde spreiding.

Verhoging van horizontale terugslag met 14,3%:

  • Automatico Trench
  • Hellriegel Factory
  • M1909 Storm
  • Madsen Storm
  • MG15 Storm
  • BAR Storm

Verhoging van horizontale terugslag van Lewis Optical en M1909 Optical met 10% in ADS.

Vermindering van horizontale terugslag van aantal zelfladende geweren:

  • Autoloading 8 0,6 naar 0,4.
  • Cei-Rigotti 0,64 naar 0,56.
  • M1907 SL 0,84 naar 0,7.

Verhoging van terugslagvermindering van “Low Weight” SLR’s van 6 naar 7.
Iets meer schade van de Martini-Henry tussen 30 en 80 meter.
Vermindering van de schade van impactgranaten van 80 naar 72″

Het schadegedrag van de 12 g Automatic shotgun getweakt voor een betere balans tussen alle varianten:

  • Extended: Vergroting van hagelkegel van 1,6 naar 1,8 graden. Een gezond doelwit moet nu vanaf een afstand van 18 meter in twee schoten worden gedood.
  • Backbored: Verkleining van hagelkegel van 1,28 naar 1,2 graden. Een gezond doelwit moet nu vanaf een afstand van 19 meter in twee schoten worden gedood.
  • Hunter: Verkleining van hagelkegel van 1,28 naar 1,2 graden. Een gezond doelwit moet nu vanaf een afstand van 21 meter in twee schoten worden gedood.
  • Alles: Schadedaling 1 m groter en toevoeging van schadecurves.
  • Wijzigingen Model 10-A Slug:
  • Vermindering van gerichte spreiding van 0,3 naar 0,24 in stilstand en van 0,50 naar 0,48 in beweging.
  • Verhoging van vuurmondsnelheid van 380 naar 420.
  • Vermindering van schade aan buik, armen en benen.
  • Een gezond doelwit kan nu op een afstand van 8 meter of minder worden gedood met schoten op de buik of bovenarmen.
  • Vergroting van dodelijk bereik schoten op de borst van 10 naar 11 meter.
  • Terugslagrichting gelijkgetrokken.

Verhoging van vuursnelheid No.3 Revolver in ADS van 119 naar 138.

Toevoeging van ontbrekende tiered reloading bij flitsbakens.

Oplossing voor animaties tijdens afvuren laatste patroon van Selbstlader 1906 en GasserM1870 voor precisie.

Oplossing voor patroon-in-cilinderrotatie Gasser tijdens herlaadlus.

Oplossing voor sledebeweging op diverse automatische pistolen tijdens vuur- en herlaadacties.

Oplossing voor hamerpositie van Mars-pistool tijdens herladen.

Oplossing voor reload interrupt tiers en zichtbaarheid snellader van Auto Revolver.

Verwijdering van zichtbare terugslag van ADS-vuuranimaties op Mle 1903, Pieper Carbine, 1903 Experimental.

Probleem opgelost met tiered reloading in de Mle 1903.

Correctie van magazijncapaciteit Frommer Stop Auto (van 14+1 naar 15+1).

Correctie van fouten in bewegende spreiding voor heupvuur vanuit hurkzit bij shotguns.

Afstemming van herlaadaudio Revolver No 3 op nieuwe animatie. Toevoeging van hameropspanning aan de ADS-vuuranimatie.

Afstemming van herlaadaudio Luger1906 op nieuwe animatie.

Automatico M1918 gaf soms de verkeerde naam weer (hij werd op een paar plekken Modello 1918 genoemd).

Het Tankgewehr voert nu 4 patronen tegelijk aan.

Schade van de Russische 1895 Trench and Horse loopt nu minder snel af voor een beter bereik waarop doelwit nog met twee schoten kan worden gedood.

Afstemming van audio tijdens herlaadactie Gasser op nieuwe animatie. Toevoeging van hameropspanning/-ontspanning aan Deploy en Undeploy voor afstemming op animatie.

Spectator

  • Probleem verholpen in Spectator waarbij een 1P-overlay verschijnt voor toeschouwers die spelers in fortgeschut in 3P bekijken, of die de chauffeur van de artillerievrachtwagen in 3P bekijken terwijl de chauffeur inzoomt.
  • Nieuwe knop toegevoegd in Spectator-modus om de gamerkaart van een bekeken speler weer te geven.
  • Toevoeging van knoplabels aan de view modes in Spectator-modus voor PS4/Xbox One.
  • Geluid bij het herladen van de Bayonet kon door elke soldaat worden geactiveerd op toeschouwer-clients. Dit zou nu alleen moeten gebeuren bij bekeken soldaten.
  • Toevoeging van extra controle voor “niet team-neutraal” aan gate aankondigings-VO in Spectator-modus Freecam of Tabletop-weergaven.
  • Toevoeging van gates aan Impaired Hearing Mixer, Low Health Mixer, Gas Supression Mixer, zodat deze niet worden geactiveerd voor toeschouwers in freecam/tabletop-weergave.
  • Toevoeging van extra controles voor Low Health en Gas Supression SFX/mixers, zodat deze starten als toeschouwer naar spelersweergave gaat terwijl SFX/mixers actief moeten zijn.
  • Aankondigings-VO voor bezit wordt nu niet afgespeeld voor freecam- en tabletop-toeschouwers.
  • Oplossing voor muziek vóór EOR die niet wordt geactiveerd voor toeschouwers (alle game modes).
  • Gegate VO “Lost Objective” wordt niet afgespeeld voor toeschouwers in Conquest/Operation/Domination.
  • Oplossing voor gecorrumpeerde VFX als spelers op de Flare Gun schoten in alle camera-modes.
  • Oplossing voor onderdelen van de trein die verdwenen tijdens het bekijken van een speler in de trein in 3rd person of director.
  • Oplossing voor de Spectator-grenzen, zodat deze hetzelfde zijn als de vliegtuiggrenzen op Giant’s Shadow.
  • Oplossing voor een toeschouwer-bug waarbij het behemoth-icoon midden op het scherm bleef staan als je de spelersweergavemodus verliet voordat het icoon naar de uiteindelijke positie boven in het scherm werd verplaatst.
  • Probleem opgelost waarbij de optie “show player outlines”/Squad Pin niet meer werkte als je naar andere spelers schakelde.
  • Probleem opgelost waarbij de speler de genummerde freecam niet kon selecteren waarop hij net terecht was gekomen via een drop camera.
  • Een bug verholpen waardoor Battlepacks en medailles op het laadscherm werden weergegeven als je meedeed als Spectator.
  • Een bug verholpen waardoor spelers op consoles niet de optie kregen om zich als toeschouwer aan te sluiten bij een vriend.

Gameplay

  • Verbetering van slachtoffer-ervaring cavalerie. Je wordt niet meer vanaf een afstand van meerdere meters met een sabel gedood door cavalerie.
  • Oplossing voor fouten waarbij Elite Kits onbedoeld hoge energieherstel-vertragingen kregen en te veel granaten bevatten.
  • Verhoging van de drempel voor ondersteunende effecten om te voorkomen dat geluiddemping te vroeg optrad.
  • Vermindering van gasduur van 22 naar 15 seconden.
  • Ondersteunende effecten en graphics bij weinig energie getweakt.
  • Oplossing voor VO-probleem in Rush als verdedigers telegraaf hadden gebruikt om vijandelijke coördinaten te verzenden.

Besturing

  • Oplossing voor aangepaste toetsen op pc die niet goed werden geherprogrammeerd voor Behemoths.

Netcode

  • Vermindering van maximale verplaatsing van spelers met hoge ping bij het missen van updates.
  • Oplossing voor enorme extrapolatietijden voor goede verbindingen na frame spikes.

Custom game

  • Toevoeging van custom game-instelling om Behemoth in- en uit te schakelen.
  • Toevoeging van custom game-instelling om Squad Leader Only Spawn in- en uit te schakelen.
NL / EN
1
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x