Aankomende surivalgame van Blizzard geannuleerd

Odyssey moest de nieuwe survivalgame van Blizzard worden. Er is blijkbaar al jaren aan de game gewerkt, maar schijnbaar is deze geannuleerd vanwege problemen met de engine waarop de game zou moeten draaien.

Gisteren werdbekend dat Microsoft 1.900 mensen binnen de gaming divisie gaat ontslaan. Zo werd ook duidelijk dat Blizzard director Mike Ybarra zal vertrekken bij het bedrijf en dat Odyssey is geannuleerd.

De website Bloomberg heeft gemeld dat de game in een “Development Hell” zat vanwege de engine waar de game op draait. Dit zou een intern ontwikkelde engine zijn die oorspronkelijk werd ontwikkeld om mobiele games mee te maken.

Hoewel Blizzard eigenlijk van plan was om Unreal Engine te gebruiken voor de ontwikkeling van Odyssey, werden ze door leidinggevenden opgedragen Synapse te gebruiken. Dit zou constante problemen tijdens de ontwikkeling hebben veroorzaakt, waardoor uiteindelijk werd besloten het project te annuleren.

Het concept achter Odyssey bestaat al sinds 2017. Het had een Massive Multiplayer openwereld-survivalgame moeten worden.

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x