Beelden van het nooit verschenen vervolg op de Nintendo64 titel Diddy Kong Racing

In het verleden zijn er een shitload aan titels geweest, die nooit het daglicht hebben mogen zien. Zo ook het blijkbare vervolg op Diddy Kong Racing, welke ooit op de Nintendo64 zou moeten verschijnen.

Het originele Diddy Kong Racing verscheen ergens in 1997 op de Nintendo64 en was de tegenhanger van Mario Kart. De game ontwikkeld door Rare bevatte diverse Donkey Kong- en Rare-personages in karts. Nu is uitgekomen dat Rare een vervolg in ontwikkeling had, genaamd Donkey Kong Racing en deze zou voor de GameCube verschijnen. Helaas is de game geannuleerd toen de studio door Microsoft werd gekocht. Een ander gegeven wat een stuk minder bekend was, is dat Climax Studios (bekend van Sudeki en Silent Hill: Shattered Memories) na deze overname ook aan een GameCube game werkte met de naam Diddy Kong Racing Adventure.

Nu is er YouTuber, met de naam Andrew ‘PtoPOnline’ die beelden op zijn kanaal heeft getoond van deze geannuleerde game. Diddy Kong Racing Adventure was rond april 2004 in ontwikkeling,en speelde zich af na het einde van de eerste game. Eindbaas Wizpig was verslagen en keert in het vervolg terug met een leger aan Kremlings. Dit om van Kongo Island een gigantische racebaan te maken.

Diddy Kong Racing Adventure zou zestien dorpjes bevatten, elk met drie racetracks. Spelers zouden net als in Diddy Kong Racing rond kunnen rijden in een hub-wereld om de diverse parkoersen te kiezen. Elk dorp zou ook kleurloos zijn, maar door races te doen zouden de kleuren langzaam terugkeren.

In plaats van karts zouden de personages op dieren rijden. Spelers zouden personages op verschillende plekken op het lichaam van een dier kunnen positioneren om bijvoorbeeld beter een scherpere bocht te kunnen maken.

De game werd nooit afgemaakt. Het is niet eens bekend of Nintendo het prototype van Climax ooit heeft goedgekeurd. Hieronder zie je beelden van de game:

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x