Drie nieuwe EA Originals van de beste en meest gedurfde onafhankelijke studio’s aangekondigd

Afgelopen nacht, tijdens EA Play Live zijn er drie nieuwe EA Originals-games onthuld en bevestigde het een nieuw partnerschap met Final Strike Games.

It Takes Two van Hazelight Studios, Lost in Random van Zoink en Rocket Arena van Final Strike Games worden gepubliceerd onder het EA Originals-label, dat is opgericht om samen te werken met de beste, meest gedurfde en gepassioneerde onafhankelijke studio’s ter wereld. EA onthulde ook dat de aankomende game van het in New York gevestigde Velan Studios, een team-based action game, wordt gebouwd in een nieuwe engine onder de vlag van EA Originals. 

Rocket Arena

Rocket Arena is ontwikkeld door het in Seattle gevestigde Final Strike Games, een door veteranen geleide studio die gespecialiseerd is in multiplayer games. Het is een nieuw ontwikkelde cross-play helden-arena-shooter waarin spelers en teams de kunst van het raketvliegen onder de knie moeten krijgen met een een verscheidenheid helden, aanpasbare speelstijlen en zeer competitieve actie. Rocket Arena speelt zich af in de bruisende wereld van Crater, en introduceert nieuwe schiet- en herstelmechanismen, waaronder krachtige rocket launchers, die kunnen worden gebruikt in gevechten, maar ook om helden te lanceren over de map. De game zal ook regelmatige, seizoensgebonden evenementen bevatten met gratis content, waaronder nieuwe helden, maps en in-game evenementen. Het eerste seizoen begint op 28 juli, twee weken na de lancering. Spelers kunnen Rocket Arena spelen vanaf 14 juli 2020, wanneer de game wordt gelanceerd met cross-play op PlayStation 4, Xbox One en PC via Origin en Steam.

“Rocket Arena is het resultaat van de ervaring van ons team en de liefde voor het werken aan multiplayer shooters. We zijn blij dat we onze compromisloze visie op de game konden realiseren en dat iedereen hem volgende maand kan gaan spelen.” – Kevin Franklin, CEO van Final Strike Games

It Takes Two 

It Takes Two is het nieuwe werk van de veelgeprezen, in Stockholm gevestige studio achter A Way Out, dat ook onder het EA Originals-label werd gepubliceerd. Onder leiding van Josef Fares, wie meerdere BAFTA-awards won, levert Hazelight Studios een visionaire game met een hele nieuwe benadering van het genre, waarbij spelers samen een wild en wonderlijk avontuur beleven. Josef Fares schetst zijn visie op de titel, die gelanceerd wordt in 2021, als een unieke gevarieerde co-op game die spelers meeneemt op een emotionele reis in een fantastische wereld.

“It Takes Two is een ongeëvenaard mooie wereld. We kunnen niet wachten tot iedereen de magie van onze co-op gameplay ontdekt, die alles wat gamers normaal gesproken verwachten van een platformer op zijn kop zet.” – Josef Fares, oprichter van Hazelight

Lost in Random

Ook Lost in Random van het in Göteborg gevestigde Zoink komt uit in 2021. Het een gotisch, sprookjesachtig actie-avontuur, met een zeer moderne boodschap. In een doorgedraaide dystopie, waar onzekerheid en chaos gevreesd worden, volgt de game het moedige meisje Even en haar levende dobbelsteen Dicey. Samen beginnen de twee aan een gevaarlijke reis, waarbij ze moeten leren het onbekende te omarmen en te roeien met de riemen die ze hebben, in een poging de vloek van Random te verbreken. Spelers kunnen in 2021 met Lost in Random aan de slag, als de game uitkomt voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en PC via Origin en Steam.  

“Iedereen voelt zich wel eens machteloos over de willekeur en chaos in hun leven. Met Lost in Random hopen we onze spelers naar een alternatieve wereld te voeren waar ze macht kunnen vinden in die willekeur.” – Klaus Lyngeled, CEO en Game Director van Zoink

NL / EN
3
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x