Kingdom Hearts 3 – ReMind DLC | REVIEW

De tijd vliegt voorbij wanneer de toffe games je om de oren vliegen. Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat Kingdom Hearts 3 uitkwam. Niet te vergeten dat de meesten van ons daar al 13 jaar op zaten te wachten! Velen dachten dat dit de ultieme afsluiter van de Kingdom Hearts serie zou zijn. Maar gelukkig was Square Enix daar nog met een extraatje: de DLC Re:Mind.

Re:Mind geeft je nog een paar uur extra met Sora en zijn squad. Mocht het voor jou ook al een jaar geleden zijn dat je Kingdom Hearts 3 hebt gespeeld, is het misschien verstandig om heel even een samenvatting te lezen van hoe het allemaal ook alweer zat. Want de DLC duikt gelijk weer het diepe in en voor je het weet ben je weer je hersens aan het kraken over de verschillende leden van Organization XIII en wie je wel en niet kunt vertrouwen!

Finding Kairi

De mainstory van Kingdom Hearts 3 eindigde met een episch gevecht waarna het erop leek dat iedereen en de wereld gered was. Maar niets leek minder waar. De schattige Kairi leek nergens te vinden en al snel realiseerde iedereen zich dat er toch iets ernstigs mis was. De game eindigde dan ook met Sora’s voornemen voor zijn zoektocht naar Kairi en zijn vastbeslotenheid om haar te redden.

Tijdens de DLC reist Sora terug naar het tijdstip net voor het ultieme gevecht op de Keyblade Graveyard. Hij is erop gebrand om Kairi te redden en er niks dat hem tegen zal houden! Het gevecht tegen Xemnas, de grootste lastpak van het verhaal, krijgt een nieuwe lading. Omdat Sora zelf geen lichaam meer heeft, reist hij door de harten van zeven beschermelingen van het licht. Hierdoor ervaart hij eerste hand hoe zijn vrienden de laatste gevechten tegen Organization XIII hebben ervaren en ontdekt hij informatie die hij eerst niet volledig kon begrijpen.

Toffe herhaling

De DLC bestaat voor een groot deel uit de eerdere gevechten voorafgaand aan de final fight zoals je die ook in Kingdom Heart 3 hebt kunnen ervaren. De DLC biedt voor gamers dus niet een echte nieuwe uitdaging en wordt er veel herhaald van het slot van Kingdom Hearts 3. MAAR! Er zit een hele toffe maar aan. Omdat Sora dus door de harten van andere characters aan het reizen is, betekent dit dus ook dat je de kans krijgt om deze characters te spelen. Zo kun je onder andere vechten als Riku, Axel, Roxas en Aqua. Daarnaast heeft Square Enix geluisterd naar een van de allerliefste wensen van de fans: je kunt uiteindelijk ook spelen als Kairi!

Wanneer je door alle gevechten heen bent gebeukt en lekkere rake klappen hebt uitgedeeld met je keyblade word je door de game nog beloond met een laatste geheime baas. We noemen geen namen, maar we zullen je wel vast waarschuwen dat het een pittig potje knokken zal worden! Een foutje komt je hier duur te staan, zelfs met de beste potions en helende spreuk op zak. Pak vooral wat drinken en een snack erbij want dit laatste gevecht zou je wel eens de nodige uurtjes kunnen kosten. Steeds wanneer je denkt dat je de baas te pakken hebt, tovert hij weer een nieuw trucje tevoorschijn en betaal je voor jouw foutjes meestal een hoge prijs. Oké heel eerlijk dan: als je een fout maakt ga je waarschijnlijk gewoon hartstikke dood. Dus zorg ervoor dat je optimaal getraind bent! Het gevecht is het meer dan de moeite waard want als je dan eindelijk toch de overwinning haalt wordt deze op een mooie manier beloond.

Of het Sora lukt om Kairi te redden gaan we hier natuurlijk niet verklappen. Daar zul je toch echt het gevecht met Organization XIII voor aan moeten gaan. Voor de echte fans is het toffe extra paar uur. De gevechten zijn nog redelijk hetzelfde maar er zit meer diepgang in omdat je tijdens de cut scènes extra informatie en cut scènes krijgt te zien die je in de mainstory niet krijgt. En je kunt dus vechten als verschillende characters. Voor de echte die hard fans is de DLC dus zeker een aanrader en toevoeging. Maar voor een casual Kingdom Hearts speler valt het een klein beetje tegen en kunnen de nieuwe onthullingen van de DLC het verhaal over hoe alles in elkaar zit alleen maar meer verwarrend maken.

Kingdom Hearts 3 – ReMind DLC | REVIEW
Tof dat er nieuwe speelbare personages zijn
De gevechten zijn uitdagend