Meer nieuwe details omtrent God of War

Santa Monica Studios heeft een pak details rond de gameplay, releasedatum en de ontwikkeling van de nieuwe God of War-game vrijgegeven. Daarop krijgen we antwoord op de belangrijkste vraag, want God of War staat nog steeds gepland voor PlayStation 4 ergens begin dit jaar. Dit jaar mogen we dus weer lekker inhakken op diverse vijanden!

Er zijn een shitload details vrijgegeven omtrent de game, en deze vindt je hieronder:
  • De combat zal van de speler verlangen steeds één bepaalde vijand prioriteit te geven. Sommige vijanden zijn bijvoorbeeld bestand tegen de Leviathan – de bijl die Kratos hanteert – en andere vijanden kan je dan weer niet een korte periode doen wankelen.
  • Je omgeving gebruiken zal een belangrijk onderdeel worden van de combat. Je krijgt als speler steeds verschillende opties tijdens gevechten.
  • De Leviathan kan je gooien om bepaalde vijanden te freezen en je zal een knop moeten indrukken om hem terug naar jou toe te laten komen.
  • Er is geen springknop en je zal ook niet kunnen zwemmen.
  • Je schild kan je zowel gebruiken om een parry uit te voeren als een dreun te verkopen.
  • De zoon van Kratos – Arteus – zal je ook actief kunnen inschakelen om vijanden aan te vallen.
  • Arteus zal ook pijlen afvuren op vijanden waardoor hun stun meter volloopt. Wanneer volledig vol, kan Kratos hen vastgrijpen en hen op een brute manier in mekaar hakken.
  • Kratos en Arteus gebruiken boten om van de ene omgeving naar de andere te varen.
  • Skills, armor en wapens van zowel Arteus als Kratos kunnen geüpgraded worden.
  • Je kan verschillende types armor craften.
  • Er zijn zogenaamde rune slots in de bijl die het ding andere eigenschappen kan geven.
  • Nog niet veel bekend over andere wapens, maar de bijl en het schild staan wel centraal.
  • De ontwikkelaar wilde weg van het “vernietig-alle-Goden”-principe. Kratos is kwetsbaar in dit deel, alhoewel zijn Spartan Rage na al die tijd nog steeds niets moet inboeten.
  • Na God of War: Ascension was het blijkbaar moeilijker om groen licht te krijgen voor een nieuwe God of War-titel. Alleen wanneer er een nieuwe frisse invalshoek zou zijn, zou de game mogen ontwikkeld worden.
  • Sterke man achter Santa Monica Studios Cory Barlog liet vallen dat een God of War tijdens de periodes van de Maya’s en de oude Egyptenaren ook nog steeds mogelijk zijn.
  • Cory: “De nieuwe God of War moet meer mensen bereiken en idealiter zo groot worden als een Uncharted- of Assassin’s Creed-reeks.”

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x