Microtransacties voor Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain zijn bevestigd

Dit zijn berichten waar mijn ogen altijd een beetje waterig van worden. Sowieso zijn de meeste hardcore-gamers allergisch voor het woord ‘microtransactie’, en dit is geen uitzondering. Zo beloofde Konami wel dat het je alleen een handje zou kunnen helpen in de singleplayer, dus niet van invloed is op je online prestaties.

De Community Manager van Konami, Robert Peeler, liet ons het volgende weten in een interview met the one and only Angry Joe:

There are some microtransactions involved in the game. What it does is allow players to finish the efforts they make in the game a little bit quicker, a little bit differently. Different from unlocking it which you can also do. It’s completely optional. It’s something that players can use to help them throughout the game if they’re having trouble but in general you can unlock everything. There’s no difficulty with just ignoring that aspect of the game and unlocking it naturally.

Duuuuuussss. En dit lijkt dus een ‘versoepeling’ van de gamemarkt en zelfs een beetje averechts te werken. Metal Gear heeft altijd een aparte fanbase gehad, voornamelijk van de harde kern, en het moest ook echt je ding zijn. En om nu mensen te laten betalen om ‘het wat makkelijker’ maken lijkt me toch een vreemde zet. Dus je laat de mensen die eigenlijk nieuw zijn voor de serie maar meer betalen omdattie dan wél te spelen is? Ik weet niet of de MGS groentjes daar blij mee moeten zijn namelijk. Of ben jij wel blij dat er op deze manier aan je gedacht wordt?

Dit had Peeler aansluitend ook nog te melden:

In general Metal Gear Solid 5 has been designed for a wide variety of players. We want to open it up to people who maybe haven’t tried the Metal Gear series before and they might have a little trouble getting past some of these hurdles. We want to make it easier for them by using this method. In general for the hardcore player and really everyone who wants to play this way you can unlock everything naturally in the game and that’s perfectly viable.

Dus wat het precies in gaat houden, weten we nog niet. Hij houdt ons in het gewisse, maar ik denk dat het met sneller valuta binnen harken te maken heeft. Zoals je leest belooft hij de hardcore gamer dat het ook zonder microtransacties kan worden gespeeld, en dat is eigenlijk ook de enige manier waarop het spel gespeeld zou moeten worden in mijn ogen.

Je kan de rest van het interview met Angry Joe natuurlijk hier nog checken. Met z’n blije bakkes:

[av_video src=’https://www.youtube.com/watch?v=wAeD6BR9e5k’ format=’16-9′ width=’16’ height=’9′]

 

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x