Pool Party | REVIEW

Alleen voor mensen met vrienden

16 mei 2024
Mindscape
Ontwikkelaar
 Lakeview Games
70

Couch co-op games is iets waar we in de jaren ’90 en 2000 flink van hebben kunnen genieten. Tegenwoordig zie je ook steeds meer leuke games verschijnen die gebruik maken van dit principe, en niets is natuurlijk leuker dan met vrienden op de bank een game te spelen terwijl je met z’n allen een kratje bier verorbert. Ontwikkelaar Lakeview Games en uitgever Mindscape hebben onlangs de game Pool Party gelanceerd, en als je echt op zoek bent naar een leuke couch co-op, dan is dit zeker iets voor jou. In deze game kun je namelijk snelle sessie van zeven minigames doen, variërend van King of the Hill tot sumoworstelen, compleet met een gemakkelijk te begrijpen besturingsschema. Mocht je weinig vrienden hebben, dan kun je altijd nog aan de slag met de toernooimodus, welke je alleen kunt spelen. Tot nu toe klinkt het allemaal goed toch? Laten we in deze review eens verder kijken wat Pool Party ons allemaal te bieden heeft!

Pool Party is een game die je alleen in local co-op kunt spelen. De game kent dan ook geen online modus. Jij en je vrienden pakken ieder een controller, je voegt eventueel een bot toe en je kan aan de slag. Qua personages is het een beetje karig, want buiten het aanpassen van je kleurenschema, een broek of hoofdband is weinig onderscheid in de personages waarmee je kunt spelen. Zodra je een Local Play-sessie start, wordt je in een tutorial gegooid waarin je de basisbeginselen leert van Pool Party. In totaal kun je door zeven modi spelen totdat iemand genoeg punten heeft om tot winnaar te worden gekroond, waarna je weer helemaal opnieuw start met het riedeltje. Toch kun je wel altijd een spelmodus selecteren die je het liefst speelt en ondanks dat de game niet heel uitgebreid is, is het verdomd leuk om te spelen.

Chaos en sensatie

Pool Party is gemakkelijk om onder de knie te krijgen, en naast lopen en rollen kun je soms ook je medespeler een trap verkopen. De minigames varieren van tennis, sumoworstelen, tot King of the Hill en zelfs voetbal. Zoals ik eerder vertelde is het erg leuk om deze minigames met je vrienden te spelen. Het verandert namelijk al snel in chaos, waar spelers elkaar tegen muren en doelen proberen te schoppen. De artstyle en de vlotte gameplay zorgen voor een leuke spelervaring die niet heel diepgaand is, maar wel doet wat je zou verwachten. Dit wordt aangevuld door schattige geluidseffecten en passende deuntjes.

Minpuntjes

Pool Party kent ook de nodige minpunten, het is dan echt een gezelschapsspel en je haalt er het meeste plezier uit als je het met vrienden speelt. De toernooi modus kun je alleen spelen, maar je merkt al snel dat dit best saai is, en buiten de korte modi van de game valt er niet veel te ontgrendelen. De AI van de game is daarnaast best matig en doet zijn best om het gebrek aan missende spelers op te vullen, maar doet het niet zo goed met teammodi waarin verdediging noodzakelijk is. Dit hebben we in soortgelijke games vaker zien gebeuren, en stiekem is het jammer dat er geen online component is waardoor je de game met vrienden kunt spelen. Wellicht dat dit in de toekomst ooit nog eens wordt toegevoegd, want de basis is in ieder geval goed.

Pool Party is een partygame die heel leuk is om te spelen met vrienden. Qua content is het wellicht een beetje karig, maar de minigames zijn uitdagend genoeg om uren spelplezier te hebben. Het is makkelijk op te pikken en te spelen voor iedereen, zelfs voor mensen die minder gamen. Als je van plan bent om Pool Party alleen te spelen, omdat je nooit vrienden over de vloer krijgt, dan raad ik je de game niet aan.

Pool Party | REVIEW
Speelt makkelijk weg
Leuke variatie aan mini-games