Welke next-gen versie van Assassin’s Creed Valhalla draait volgens Digital Foundry beter?

We kennen allemaal Digital Foundry wel. Deze technerds testen altijd de nieuwste hardware en games op hun techniek en kijken welke resolutie en framerates bepaalde games draaien. Ze hebben nu Assassin’s Creed Valhalla getest op de PlayStation 5 en Xbox Series X en S, en kijken welke console het beter doet.

De conclusie van Valhalla is best bijzonder, aangezien Microsoft stelde dat de Xbox Series X technisch superieur is aan de PlayStation 5 en het bedrijf zelfs een deal heeft met Ubisoft. Via Digital Foundry blijkt dat de PS5-versie de betere versie is van Valhalla. Mogelijk komt dit doordat de PS5 veel efficiënter omgaat met de beschikbare techniek dan de Xbox Series X.

Hieronder even wat techspecs over de game op beide consoles:

– Series S runs at dynamic 1440p/30 FPS
– Series X and PS5 target 60 FPS. Both have small drops.
– Series X has adaptive V Sync and tears when under stress.
– PS5 is fully V Synced, no tearing but can skip a frame when stressed.
– Regardless, they are damn near identical in terms of performance.

– Series X and PS5 both target dynamic 4K.
– Both rarely hold 2160p. More often than not 1620p to 1800p.
– Rare drops of 1440p seen on Series X. Lowest on PS5 observed 1620p.

– Series X has 1% or two higher avg frame rate in cut-scenes.
– Otherwise they are damn near identical.
– PS5 has 12% advantage in loading (which realistically translates to 1~ sec ‘advantage’)

Check hieronder de uitgebreide video van Digital Foundry:

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x