Activision Blizzard gaat al zijn franchises uitbrengen op mobiele apparaten

Tijdens een gesprek met investeerders heeft Daniel Alegre, president en COO van Activision Blizzard, aangegeven hoe belangrijk mobile gaming is. Hij gaf hierbij aan dat het bedrijf dan ook al zijn franchises naar mobile wil brengen.

Hij vindt dat het bedrijf ervoor moet zorgen dat alle franchises beschikbaar zijn om te activeren op de miljarden mobiele toestellen die momenteel beschikbaar zijn. Dat is met afstand de grootste opportuniteit die Activision Blizzard kan doen op dit moment, en hij wil hier dan ook in investeren om daar op in te spelen en om al de bekende franchises na verloop van tijd naar mobile te brengen.

Mobile gaming is de afgelopen jaar flink gegroeid. Zo verdiende Activision Blizzard in de periode van juli tot september 2020 maar liefst 661 miljoen dollar aan mobile games. Ter vergelijking: pc-games leverden 514 miljoen dollar op en consolegames 695 miljoen dollar. Mobile games zijn zo goed voor ongeveer 34% van de 1,95 miljard dollar aan inkomsten die Activision Blizzard in deze periode behaalde.

Activision Blizzard is eigenaar van King Digital, dat achter het populaire Candy Crush zit. Daarnaast is ook Call of Duty: Mobile een groot succes, met na één jaar al meer dan 300 miljoen downloads. Ook Diablo Immortal is nog steeds onderweg naar mobile, ondanks dat we hier niet veel meer over gehoord hebben de afgelopen twee jaar.

Ook interessant
Nieuwe HITMAN 3 locatie onthuld: Chongqing in China
NL / EN