Far Cry 6 krijgt geen ray-tracing op new-gen console

Binnenkort verschijnt Far Cry 6, en hoewel de PC-versie van de game ray-tracing zal bevatten, is dit niet het geval voor de new-gen consoles.

In een gesprek met Wccftech heeft Ubisoft lead programmer Stephanie Brenham laten weten dat Far Cry 6 op zowel de PlayStation 5 als de Xbox Series X geen ray tracing zal bevatten.

De reden hiervoor is dat Ubisoft de console hardware optimaal wil gebruiken om een stabiele 60 frames per seconde neer te zetten om de 4K resolutie te waarborgen.

“Ubisoft’s objective has been to take advantage of new hardware capabilities, optimizing performance targeting 4K and achieving 60 frames-per-second, for instance, all while ensuring new game features, like our dynamic weather system, are supported on all platforms.”

Daarnaast zullen de console versies geen AMD’s FidelityFX Super Resolution ondersteunen. Hoewel de PlayStation 5 en de Xbox Series X deze techniek ondersteunen, heeft Ubisoft aangegeven dat Far Cry 6 hier geen gebruik zal van maken op beide consoles. Op zich opzienbarend aangezien de game in samenwerking met AMD is ontwikkeld. Deze feature blijft exclusief voor de PC-versie van Far Cry 6.

Far Cry 6 zal op 7 oktober verschijnen voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X | S en PC.

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x