Port at Day

Sea of Thieves spelers uiten hun onvrede tegen Rare

Sea of Thieves is ondertussen alweer een dikke week uit, maar Rare gooit geen hoge ogen met hun nieuwe game. De community is niet tevreden, en ze roepen Rare tot de orde.

De vele bèta’s en de hype rond Sea of Thieves deden het allerbeste vermoeden. Maar sinds de release is het vuurwerk minder spectaculair. De game heeft een score van maar 70 op Metacritic, en de fans zelf die geven gemiddeld een score van 5.5. Er is dus nog heel wat werk aan de winkel om al het potentieel uit deze piratengame te halen. Zoals wij zelf ook al aangaven in onze review!

Een van de meest bekritiseerde zaken is de zogenaamde Death Cost. Ontwikkelaar Rare had immers het plan opgevat om spelers die een roemloze dood stierven hiervoor een bedrag te doen betalen in goud. Deze beslissing zette de piratenwereld in rep en roer en na tonnen kritiek uit de community beslist Rare nu wijselijk om die tol weer in te trekken.

Joe Neate, executive producer voor Sea of Thieves zei daarover het volgende,:

Letting everyone know we’ve heard the feedback and the proposed ‘Death Cost’ in Sea of Thieves is, well, dead. We messed up with the messaging around this, and it’s now gone. Thanks for the honest feedback & discussion on this.

In een reeks tweets liet het team weten op de hoogte te zijn van de vele problemen die spelers ondervinden, en geeft het aan dat het druk in de weer is met het zoeken van oplossingen.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x