Slide Stars! | REVIEW

Wij zijn aanbeland in de winter en de dagen worden korter, grauw en koud. Daarom is het ook nooit verkeerd om het zomerse gevoel op te zoeken in games. Slide Stars! is zo’n game welke je een zomers gevoel wilt geven met zijn kleurrijke omgevingen en tropische setting. Of de game daadwerkelijk leuk is, lees je in deze review.

Slide Stars! is een 2D platformgame welke ontwikkeld is door het Nederlandse Triangle Studios en uitgegeven door Lion Castle Entertainment. In de game kun je spelen als een van de vele internetberoemdheid, zoals Milan Knol, Freek Vonk en een heleboel andere internationale namen die bekend zijn op YouTube, Instagram en TikTok. In de game maak je een ritje op een flamingo of banaan waarmee je over zomers ontworpen waterglijbanen mag racen en welke zorgt voor het nodige platform vermaak.

Who the F##K are you?!

De game is opgezet om een heleboel gamers over de wereld aan te spreken en om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik, naast Milan Knol en Freek Vonk, geen enkel idee had wie de andere 18 beroemdheden zijn. Gelukkig biedt de game biedt de nodige bio’s, compleet met social media links, van deze mensen zodat je wel een beetje een idee krijgt wie het zijn. Ondanks dat een aantal namen niet echt bekend klinken, betekend het niet dat je geen plezier kunt hebben aan deze 2D platformgame.

Eenvoudige platformactie

De opzet van Slide Stars! is best eenvoudig en kent ook de nodige platformactie die je kent uit games als Rayman Legends en Super Mario. Met de linker joystick kun je je personage bewegen en met een druk op de knop kun je deze laten springen. Het doel van elk level is om het einde te bereiken terwijl je diverse obstakels moet zien te overwinnen. Als je een obstakel raakt of van de baan af valt, zal je internetheld zich op een humoristische wijze de afgrond in storten. Als je een fout maakt, start je meestal opnieuw op bij een van de vele checkpoints die een level kent. De personages voelen allemaal wat zweverig aan, en hierdoor is het mogelijk om truukjes zoals salto’s te doen waarmee je meer likes kunt krijgen van de fictieve internetvolgers die naar je kijken in deze game. Als je eenmaal voldoende punten hebt vergaard kun je nieuwe routers en levels ontgrendelen en is het zelfs mogelijk om verborgen levels te vinden en te spelen.

Als je een level voltooit, kun je maximaal drie medailles verdienen, afhankelijk van het minidoel dat je hebt behaald. Het voltooien van een level levert je een medaille op, de twee andere kun je verdienen door een level binnen een bepaalde tijd te voltooien of een level te voltooien zonder schade op te lopen. Naarmate je de game speelt, verdien je steeds nieuwe content, denk hierbij aan een nieuw speelbaar personage, outfits voor personages en andere zaken zoals opblaasbare flamingo’s.

Ticket to the Tropics

De levels in Slide Stars! zijn vrij eenvoudig opgezet qua design en lijken daarnaast ook erg op elkaar waardoor de game niet echt varierend oogt. Daarnaast kennen deze ook vaak dezelfde gevaren en moet je dingen zoals krokodillen en apen die met dynamiet werpen zien te ontwijken. De eerste paar levels is dit ook hartstikke leuk om te doen, maar naarmate je verder komt begint het gebrek aan variatie wel aardig te vervelen. Daarnaast kent de game ook maar iets meer dan twintig levels, waardoor het ongelooflijk kort is. Bovendien kent het ook maar twee thema’s en zal je levels af moeten werken in een soort moerasland en in een zomers Azteeks waterpark. Met meer gevarieerde levels en eventueel een aantal andere thema’s was Slide Stars! een stuk leuker geweest.

Slide Stars! is een game die je met zijn tweeen kunt spelen, maar na het spelen van deze modus is het duidelijk dat deze mogelijkheid pas achteraf is toegevoegd aan de game. De game voelt een beetje rommelig aan als je met een tweede speler aan de slag gaat, en er is qua content in de levels niet echt rekening mee gehouden.

Prijzig vermaak voor de kids

Slide Stars! is een leuke game om te spelen, helemaal als je kinderen hebt die weg zijn van de internet helden die in deze game zitten. De game kent een lekker tempo en is enorm kleurrijk, maar het is niet echt een game die ik als volwassen gamer aan zou raden aan een andere gamer. De game kent daarin te weinig uitdaging en al helemaal te weinig variatie. Ondanks dat de kleintjes onder ons dit erg lukken zullen vinden, moet ik wel stellen dat ik het prijskaartje van 40 euro wel een beetje aan de hoge kant vind. Je hebt de game binnen no-time voltooid en vanwege het gebrek aan variatie vind ik de herspeelbaarheid van deze game ook niet echt heel hoog. Als het nu twee tientjes goedkoper was geweest, dan was het zeker de moeite waard om het te kopen.

Slide Stars! is een vermakelijke game waarin je kunt genieten van doldwaze platformacties met 20 bekende internethelden. Ondanks dat de gameplay leuk is, is de game wel erg aan de korte kant en is de variatie in de levels ver te zoeken. Het prijskaartje wat hier dan tegenover staat is dan ook niet passend, want je betaalt 40 euro voor een game die je eigenlijk te weinig content biedt, en dat is best jammer. Was de game voor twee tientjes minder verschenen had het van mij ook wel een hoger cijfer mogen krijgen, maar wie weet wat de toekomst ons gaat brengen!

Slide Stars! | REVIEW
Vermakelijke platformactie
Leuk voor de kids