Handelsmerken van Zelda-games onthullen wellicht heruitgave van games

In Australië heeft Nintendo een aantal handelsmerken voor verschillende Zelda-games opnieuw vastgelegd.

Dit nieuws werd opgemerkt door Twitter-gebruiker Kelios, welke stuitte op de vernieuwde handelsmerken via de Australische trademark search. Zo is het handelsmerk voor The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass in februari opnieuw vastgelegd als ‘Phantom Hourglass‘. Daarnaast legde Nintendo ‘Majora’s Mask‘ opnieuw vast in februari 2021. In een aantal gevallen gaat het om een tweede handelsmerk, waarin alleen de ondertitel van de Zelda-games, naast de uitgeschreven naam geregistreerd staan.

Naast Phantom Hourglass en Majora’s Mask heeft Nintendo ook een aantal andere titels tussen 2020 en 2021 opnieuw vastgelegd. Zo zijn Skyward Sword, Ocarina of Time, The Wind Waker, Spirit Tracks en A Link to the Past vernieuwd.

Er gaat op dit moment het gerucht of dat het plotseling vastleggen van de handelsmerken een aanwijzing zal zijn voor een heruitgave van deze games. De Zelda-franchise viert op 21 februari namelijk zijn vijfendertigste verjaardag, en men verwacht dat Nintendo dit gaat vieren zoals zij dit bij Super Mario hebben gedaan. Het gerucht gaat dat we een remaster gaan krijgen van de ‘toon’-games, namelijk The Windwaker (GameCube), Phantom Hourglass en Spirit Tracks (beide Nintendo DS). Toch lijkt het niet praktisch dat de laatste twee games op de Switch zullen verschijnen, om dat het tweede scherm van de Nintendo DS een grote rol speelde bij deze games en er teveel moet gebeuren om dit over te zetten naar de Nintendo Switch.

Het is dus afwachten welke games er eventueel een heruitgave krijgen op de Nintendo Switch. Bekijk hier de recent vastgelegde handelsmerken in Australië. 

Ook interessant
Silent Hill bedenker begint eigen studio
NL / EN