DOOM Eternal heeft ray-tracing ondersteuning gekregen op Steam Deck

Valve heeft een nieuwe software-update uitgebracht in de bètatak voor de Steam Deck, waardoor ray tracing mogelijk is op de handheld gaming-systeem.

De bèta-update brengt de grafische drivers van het systeem naar Mesa 23.1, waardoor spelers DOOM Eternal kunnen spelen met ray tracing ingeschakeld, naast het oplossen van grafische corruptieproblemen in sommige titels.

De update werd aangekondigd door Steam Deck-ontwikkelaar Pierre-Loup Griffais, die een screenshot postte van de Steam Deck die DOOM Eternal draaide met ingeschakelde ray tracing-effecten. Het prestatieoverzicht toont DOOM Eternal dat draait op 35 frames per seconde met de hardware-intensieve functie.

Griffais heeft ook onthuld dat het team werkt aan het inschakelen van DirectX Raytracing op de Steam Deck voor de toekomst, maar deze functie zal waarschijnlijk meer tijd vergen om te ontwikkelen vanwege de beperkte hardware van het systeem. DOOM Eternal werd waarschijnlijk gekozen voor ray tracing vanwege de goede optimalisatie van het spel op een breed scala aan hardware.

Wat dit betekent voor andere ray tracing-games op de Steam Deck is momenteel onbekend, maar we zullen waarschijnlijk in de toekomstige updates zien dat de functie voor meer spellen wordt ingeschakeld.

Vond je dit artikel nuttig?

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x